looking for??

Saturday, September 3, 2011

Al Kisah Raya Pertamaku

Salam Aidilfitri semua..
Tahun ni aku raya sakan sampai baru nak hupdet kisah rayaku yang meriah kebaboom..
Raya pertama seperti biasa di kampung belah mama di pematang pasiaq bandaq baru (cakap loghat utagha sat)..

Tahun ni aku pilih baju kebaya kain pario colour kuning..
Last minit beli kat jalan TAR.. RM120 saja..
Tapi seriusly nampak sangat gemuk pakai baju ni.. Sedih.. :(

































Ini keluarga aku yang terchenta..
Yang lelaki semua pakai baju gelap.. masing2 nak pakai frogskin (FS)..
Si perempuan mama ngan kakak je sama..
aku tak ikut tema langsung.. hikhik.. (belagak diva tol)















Mari Beraya!!!!!!
Aku seperti biasa.. orang paling awal duduk di meja makan.. hahha..





























Dan seperti biasa juga..
Setiap tahun memang laa kami-kami ni akan berposing sakan..
SILA LIHAT DENGAN TELITI.. heheh..

































Giliran si gadis..















Bersama sepupu sepupu yang memang terbaek dari ladang..
They completed my raya day..
And they were awesome..
Tapi aku nampak paling gemok.. SEE SEE..








































Petang kami beraya di Selama Perak pula..
Yeahhh.. Sudah sampai!!
Sila tengok si gemuk baju kuning lompat tak lepas.. hahha..















Ini baru suku je family..
Belum masuk semua anak cucu cicit micit toncet lagi..

















P/S: Selagi ada keluarga dan saudara saudara..
        Pergi laa jenguk dan tanya khabar mereka di hari raya..
        Kerana hanya mereka sahaja yang dapat melengkapkan hidup kita..
        Alhamdulillah.. Thanks Allah bagi saya keluarga yang ramai dan ceria belaka..
     

15 comments:

naf. said...

cantik gila kot kebaya kuning tuu.hihi
spek dua2 laki sgt smart ikut color baju.hikhik

syaidatie nurdilla said...

hye naf.. kebaya tu memang chantek..
tapi macam besar skit pulak..
abeh nampak gemoks.. hehhe

cheqna said...

selamat hari raya
suka tengok gambo2 tu..ceria je...
memang besh beraya beramai2 ni..=)

syaidatie nurdilla said...

Cheqna: Selamat Hari Raya untuk kamu..
Meriah kan.. memang besh sgt.. @~@

admin said...

wah meriah nyeeee
www.cf-ipm.blogspot.com

syaidatie nurdilla said...

Cik Farizan: @~@

al_hakim said...

beraya sakan

FarhaNezam said...

wah ni lagi sempoii heheh

Nafisah Ruslan said...

xdelah gemuk mana pun.. comel ade lah! :)
hai senior uitm segamat :P

syaidatie nurdilla said...

Nafisah: dah semua sedara pakat panggil gemoks...
tu yang terasa lebeh.. hehhe..

Miss A said...

wowieee,meriahnye raye awk! ngan family2 skali meriah!

syaidatie nurdilla said...

Miss A: meriah sesajor!!

amranaiman said...

cantiknya baju kebaya.. meriahnya raya :D

syaidatie nurdilla said...

AmranAiman: hye.. tenkiu.. @~@

BudaKamponGugup said...

bestkan kalau ada family ramai..nak buat kenduri kecik-kecik takyah panggil orang lain..adik beradik ja dah tak muat rumah..kan kan kan...